torsdag 12 juni 2008

On Raglan Road

Det regnade idag. Efter veckor av torka, eldningsförbud och vattenransonering kom så äntligen regnet. Det började lite trevande och asfalten blev något mörkare för var minut som gick. Genom den öppna dörren kunde jag, om jag lyssnade noga, höra dropparna av liv slå emot gatan utanför. Doften av stad byttes undan för undan ut mot doften av storm. Paraplyer som människorna där ute fällde upp knäcktes emot den tilltagande vinden. Jag gick ut för att för första gången i år få känna en varm bris mot min hud samtidigt som dropparna öste ner över mig. Det var bara kallt. Det finns tre platser på denna jord där hud och själ välkomnar regn som en förlorad vän. Denna, min nya stad, är inte en av dessa platser. Tur att här finns en flygplats.

You've got to stick by your principles.

Harry är en klok karl. Men han svär mycket.

Inga kommentarer: