fredag 13 juni 2008

I hate you with a smile

Idag ringde telefonen på jobbet, det är förvisso inte något ovanligt men samtalet som följde var allt annat än bra för nerverna. Klockan är tio minuter efter öppningsdags.

- Varför har ni inte skickat det jag beställde igår?
- Hej på dig också. Om jag får ditt ordernummer ska jag se efter.
- Det är hemma, jag har väl inte med mig det till jobbet fattar du väl.

LIEK WTF? o_0
- Varför är den inte skickad?
- Nu tar vi detta från början. Vad heter du, vad beställde du och när beställde du det?
- Igår säger jag ju.

Jag är alltid lugn som en filbunke när jag egentligen borde börja spotta svavel. Det är mitt sätt att hantera den sortens idioti som utspelar med mig på första parket. Idioten i andra luren börjar hetsa upp sig ordentligt.
- Nu lugnar du ner dig. Du har inte ens gett mig ditt namn.
- Vadå? Så att du kan se till att det tar ännu längre tid?
- Är du allvarlig? Hör du vad du själv säger?

Vid det här laget har jag ögnat genom listan över obehandlade beställningar och av tre möjliga drar jag till med en vild chansning.1
- Är det Artikel 1A som beställdes 0130 inatt?

Detta var alltså inte ens 9 timmar senare. Vi har haft öppet i 20 minuter.
- Ja.


Där dog jag. Ok att personen som skällde på mig inte tagit till sig Sverige särskillt väl men måste man vara helt jävla dum i hela huvudet för det? Det måste finnas en gräns som avgör när universum strikes down upon thee och gör processen kort.

Imorgon är en ny dag. Jag älskar världen!

1 Särskillt vild var den väl egentligen inte. Det finns vissa konstanter här i världen. Idiot i telefonen === Idiot rent allmänt. Det var den enda beställningen där alla personuppgifter fyllts i på fel plats. Telefonnumer<>Efternamn, E-post<>Mobilnummer, Privat<>Företag...Du är dum, PÅ RIKTIGT, verkställ!

Inga kommentarer: