tisdag 18 augusti 2009

Här har du eld!

Någon sa till mig att bada i karet till vänster. Jag protesterade när jag kände doften av diesel. Det var tydligen bara som jag inbillade mig. När jag kom upp och åter påpekade att jag minsann tyckte det luktade väldigt underligt blev jag lovad att sköljas av. Ur slangen kom bensin. När jag sedan frågade hur jag skulle få av mig denna direkt olämpliga blandning av kolväten fick jag en näve glödande cigarretter kastade mot mig.

Det är här skillnaderna i uppfattning gör sig som allra mest tydliga. Den ena parten lever med övertygelsen om att dödligt våld ligger nära i tiden medans jag mest undrar vad fan var det som hände där?

Well, well, livet tog sig en mycket olustig vändning. Brytningen är total. Frisk fläkt samtidigt hösten drar in över oss. Underbart!

Inga kommentarer: